Sidste Nyt
Tlf. +45 6015 4246
postmaster@feriehytten.net

Sidste Nyt !

Tast F5 for at opdatere !

Stemningsbilleder fra Isabergområdet som ligger i bekvem køreafstand fra vores hytter

Nyheder 2017

Nyt tag på det mere end 230 år gamle lille røde hus i haven
Det gamle hus fik også nye ydervægge og blev fint rødmalet
Ny microovn
Nyt køle/fryseskab

Smedjebo hus B:
Ny selvkørende plæneklipper m. el-start

Smedjebo hus A:

Årets NYHED

Isaberg Segway Adventure
Segway Offroad

Er vores huse optaget i præcist den periode I vil af sted?
Du kan let finde og bestille et andet hus i Sverige, her på www.feriehytten.net
Vælg mellem mere end 2.400 ferieboliger til Jeres ferie. Også Weekend-ophold & Mini-ferie.
Husene præsenteres i samarbejde med Novasol

( Først til mølle ...  )
Bestil ferie når det passer DIG... Online 24 timer i døgnet.
Kappeled Klik HER
Smedjebo 30A Klik HER

Smedjebo 30B Klik HER

Find et andet godt feriehus i Sverige  -  Klik på det "Røde felt"  her over

Nyheder 2016

Kappeled:
Nyt glaskeramisk komfur med stor ovn
Nyt stereoanlæg med radio, CD og afspilningsmulighed
fra USB-pind og trådløst med Bluetooth

10 nye spisebordsstole

Ny lækker læder sofagruppe

Terrasserne nymalede
Værelsesgang og master-bedroom tapetseret og nymalet

Hus B:
Hele huset nymalet ude

Kappeled:
10 dejlige havestole med armlæn og høj ryg.

2 nye gode haveborde
10 lækre nye dyner i sengene

Nyheder 2014

Smedjebo:

Ny, større og meget effektiv vandfiltrering til vandværket
Giver dejligt frisk brøndvand

Hus A: De 2 soveværelser i sauna-afdeling af huset tapetseret
og nymalet

Hus B: Kælderen nymalet

Nyheder 2013

Mulighed for Internet adgang
Svævebane i haven til børnene
Ny lækker hjørnesofa

Smedjebo:
Mulighed for Internet adgang i begge huse
Hus A er nymalet

Nyheder 2011

Kappeled: KÆMPE GYNGE i haven på hele 120 cm. i diameter
Romantisk Cafe´sæt i rosentræ til 2
Nyt lækkert bord med klapper og plads til alle på terrassen
Lækker solvogn i hvidmalet træ
Nye bænke ved bålpladsen

Nyt større fladskærms TV
Ny DVD afspiller

Nyheder 2007-11

Vi kan nu fjernstyre varmen i hytterne, så der altid er dejligt varmt når man ankommer. Isaberg bygger ny varmestue, restaurant, skishop og elgpark.

Nyheder 2006

Isaberg bygger 4 pers. stolelift samt udvider og forlænger bakker
Der er nu ikke mindre end 2 stolelifte.
Nyt snekanonanlæg, der giver endnu bedre snesikkerhed.

Nyheder 2005

Stor udvidet solrig & lækker terrasse til hytten.
Selvfølgelig også helt nye havemøbler i teaktræ & dejligt Stor Weber Grill

GOD FORNØJELSE

Nyheder 2004

Hytten er nyrenoveret med nyt tag, nye gulve og lofter i stue og køkken.
Vi har fået en ny pejs/brændeovn installeret, en del nye møbler, lamper, tæpper osv. 2 nye toiletter og håndvaske, nyt kvalitets stereo anlæg, ny DVD m.m. Hytten fremstår nu endnu mere lækker og hyggelig.

Vi glæder os til at byde vores gæster HJERTELIGT VELKOMMEN i vores hytter.

2011 I år holdt vi begge vores runde fødselsdage med venner og familie i Sverige. Det var bare hyggeligt og vi nød særligt meget denne ferie. Efter festen stod den igen på maling af terrasser og mange andre opgaver. Det gik meget hurtigt i år med al den hjælp :-) TUSIND TAK TIL ALLE !!! Det blev også til en tur i High Chaparral (et "must" hvert eneste år), og vi så 2 elge i løbet af ferien, men fiskene ville ikke rigtigt bide denne gang. Så vi håber bare på lidt bedre fiskelykke næste gang vi skal afsted. Vi får aldrig nok af det herlige Sverige.

2009 Så har vi igen haft gang i maling af de store træ-terrasser ved husene. I år var dette hurtigt overstået ( vi er jo i god træning med dette :-) Vi har virkelig nydt de lune og lyse nætter meget sammen og med et godt glas vin, er det svært at forestille sig noget bedre her i livet. Hver aften kom skovsneppen forbi flere gange med sin knurrende lyd - meget hyggeligt. En aften opdagede vi elgen Helga som sammen med sine 2 kalve lagde sig til ro for natten ude på engen foran terrassen i Smedjebo Dagen efter kom elgkoen helt frem til terrassen og stod fredsommeligt og græssede, mens vi, sådan lidt fra oven, kunne betragte dette prægtige dyr i flere minutter - Helt fantastisk at opleve en elg på 4 meters afstand.

2008 I år stod den så på maling og indretning i Smedjebo. Hytten i Kappeled fik også et halvtag til de gamle cykler og terrasse og havemøbler fik en omgang træ-olie. Vi fik dog også lige tid til en tur i High Chaparral og et par fisketure i jollen ved Smedjebo. Sikke en ferie - pyha! Vi kan dårligt vente til næste gang vi skal til Sverige for kun at hygge os. Vi glæder os helt vildt :-)

2007 I år stod vores egen ferie på maling af hytten, men vi nåede alligevel en tur til High Chapparal og et par herlige udflugter i den skønne svenske natur med fiskestænger. Igen i år, så vi masser  af traner og en del rådyr. Vi glæder os allerede meget til næste gang vi skal op i hytten !

2006

Sommer : Sommeren i år viste sig fra sin allerbedste side. Højt solskin med temperaturer helt op til 34 gr. på terrassen og masser af dejlige ferieoplevelser, både for os selv og vores gæster. Der er igen set masser af dyr, både omkring hytten og i området. Mange har set elge og tranerne har også syntes om Kappeled. Vi kan næsten ikke vente med atter at besøge denne skønne plet på jord.

Vinter :Vores vinterferie i år til Kappeled bød på et landskab der lignede et postkort. Sneen lå tungt på granerne, og på jorden var der et virvar af forskellige dyrespor bl.a. også fra Elge, som vi senere var så heldige også at få se. Da vi havde fyldt fuglenes foderbræt med solsikkefrø, hampfrø og brød, blev vi belønnet med et væld af sultne fugle, der begærligt tømte spisekammeret på ingen tid. "Vores" lille egern underholdt os flere gange, med den rene akrobatik, ved at springe fra træ til træ med de mest vovede hop, efterladende sig sneen dækket med afgnavede grankviste. Vi har slappet af med ild i pejsen og nydt freden og roen i Kappeled. Skivejret på Isaberg har været helt perfekt: Højt solskin og frostklar luft, der tydeligt mærkes herligt i næsen. Masser af skøn nysne og alle løjper og lifte åbne.

2004

Sommer :I denne sommerferie har vi malet hytten, og mange andre ting er blevet ordnet. Vi havde dog også tid til et par fisketure, og en tur til High Chaparrall hvor vi, som altid lige skal over at se årets nye stuntshows. Det er vi lige imponerede over hver gang. Der blev også ordnet en stor bunke brænde til vinter, så vi glæder os til at komme på skitur og hygge os ved brændeovnen. Isaberg er ved at bygge en ny stolelift fra dalen og helt til toppen, så det bliver ekstra godt at få "brædder" under fødderne igen.

Vinter :    Vi har som sædvanligt hygget os rigtigt meget i sneen. Specielt den dag strømmen forsvandt fordi nogle af elværkets ledninger i nærheden faldt ned af snetrykket. Vi tændte stearinlys og holdt god ild i brændeovnen. Maden blev lavet på kuglegrillen den dag, og den smagte virkelig godt sammen med et glas vin.

DENNE DAG TALER VI STADIG EN DEL OM - DEN VAR RIGTIG HYGGELIG

2003

Sommer : Sommerferien i år bød på lidt blandet vejr, men alligevel mest godt. Ugen startede rigtigt godt og vi fik også holdt dansk Sankt Hans aften  med bål, snobrød og pindstegte pølser. ( I Sverige fejrer man midsommer i weekenden før Sankt Hans, hvor man rejser en flot Maj-stang og hygger sig, men man har ikke noget bål. ) Line og Bente havde lavet en flot heks til bålet, men jeg var lidt spændt på at se hvor mange der fløj til Bloksbjerg da bålet blev tændt. Dagen efter kunne vi heldigvis alle tre tage til Gekås og handle. ( Kæmpe indkøbscenter hvor pigerne syntes, at det var alle tiders at have en "Tegnebogsfører" med på tøjindkøb ). Vi var også i High Chaparrall en dag. De opfører hvert år nye imponerende aktion shows, med fart, stunts og øresønderrivende brag af dynamit, krudt og kugler. En tidlig morgen kl. 04.30 tog vi på Elg safari. Vi så dog ingen elge på denne tur, men en del rådyr, og et tranepar med unger. Vi havde taget fiskestængerne med og Line fangede sin første aborre, den var hun MEGET STOLT AF og vi spiste den med stort velbehag den samme aften.

VI GLÆDER OS ALLEREDE TIL NÆSTE TUR TIL SMÅLAND !

Forår :    I Påsken var der fantastisk flot vejr med høj sol. Fiskestængerne blev flittigt brugt ved Nissan-elven og skoven blev travet tynd. Vi fandt et par flotte trærødder, som vi slæbte med hjem til hytten i håbet om, at vi kunne få plads til dem i bilen hjem. Det lykkedes om end med noget besvær at få dem pakket i bagagerummet. De var vist lidt større end vi havde regnet med, men nu står de og pynter herhjemme.  En dag lavede vi cacao og tog på udflugt til Släthultskvarnen. Det er et MEGET smukt og idyllisk sted, hvor der er adgang til selve kværnen ( kværnen kører nogle gange om sommeren og man kan købe mel med hjem ). Släthultskvarnen ligger ca. 5 km. fra hytten.

ABSOLUT et besøg værd !

Vinter :   I uge 6 har vi haft flot "skivejr". Der har været masser af sne og alle lifte og løjper på Isaberg har været åbne. Temperaturen har svinget fra - 5 grader, helt ned til - 21 grader. Søen ved Släthult har været frosset ( med ca. 40 cm. tyk is ) og vi har været en dag på skøjter - SJOVT ! Landskabet her i Kappeled har lignet et postkort. Rådyrene har sædvanen tro stået på engen og skrabet sneen væk, så de kunne græsse. På en gåtur mødte vi en ensom ræv, som skyndsomt løb over marken. Fuglene har været glade for foderbrættet.

ALT I ALT EN MEGET VELLYKKET VINTERFERIE !

2002 Efterår : Efteråret bød på utroligt smukt vejr med herlige fisketure og vandreture hvor svampene blev høstet. Vi havde besøg af Hr. Egern nede i grantræet ved grusvejen, og fuglebrættet blev som altid flittigt besøgt.

TOTAL AFSTRESNING FOR "KROP & SJÆL"

Sommeren :
I vores sommerferie har vi set elge for "alle pengene". En tidlig morgen, ca. kl. 6.30, stod vi op ( man skal jo være morgenfrisk engang imellem ). Vi kiggede ud af vinduet, der er tit rådyr nede på engen, men denne gang var det en kæmpe elg, der stod lige uden for vinduet ! Febrilsk fandt vi kameraet frem, men inden vi fik taget billedet, var den næsten nået ind i skoven. Inde i skoven stod en anden elg, og sammen forsvandt de ind i skoven. ( Billedet vi tog ud af vinduet, kan ses her på hjemmesiden. ) På en skovtur bag om huset, stødte vi på 2 andre elge. Man skal være stille - ellers er de væk før man når at se dem. På engen foran huset har vi også set et par elge. På en anden tur bag om huset havde vi taget proviant med. Vi fandt et godt sted i en lysning. Pludselig siger Leif, at vi skal vende os meget stille om. Kun ca. 25 meter fra os sidder Mikkel Ræv - musestille og stirrer på os ( som om han aldrig før har set et menneske ). Han sad der længe, men pludselig vendte han om og forsvandt

FANTASTISK OPLEVELSE !!!

Dyr vi har set på denne tur : Springende fisk i elven, 6 elge, 1 rådyr med tre lam, 1 rådyr der legede med en fugl nede på engen, mange rådyr, harer, ræv, fugle med unger ( fluesnapper ), 3 Flagspætter, traner, en spurvehøg der sad og spiste en lille fugl, firben, en sød "Spillkråka"( største af Europas spætter ) der fodrede sin unge på en træstamme, en flot, grøn sommerfugl.

Nyt inventar o.a. : Top

2011 Kappeled KÆMPE GYNGE i haven på hele 120 cm. i diameter Romantisk Cafe´sæt i rosentræ til 2 Nyt lækkert bord med klapper og plads til alle på terrassen Lækker solvogn i hvidmalet træ Nye bænke ved bålpladsen Ny lækker opvaskemaskine Nyt større fladskærms TV

Smedjebo hus A Nye bænke og bord ved bålpladsen Nyt bordfodbold Nye og meget lækre senge i de 2 af værelserne

Smedjebo hus B Nye bænke og bord ved bålpladsen Nyt større fladskærms TV Ny DVD afspiller

ALLE terrasser er nymalede

2008-10 Kappeled Nyt Lækkert Køkken Nye familiespil Nyt Vikingekomfur til bålet Nyt bord-bænke-sæt til børnene med parasol Nintendo Wii spillekonsol med balance board og 2 sæt controllers

Smedjebo Smedjebo hus A Ny opvaskemaskine Ny DVD-afspiller Nye familiespil Gyngestativ med 3 gynger inkl. baby-gynge Sandkasse med sandlegetøj til de små Nyt bord-bænke-sæt til børnene med parasol Nye familiespil

Smedjebo hus B Ny og meget lækker dobb. sovesofa til balkonstuen Nintendo Wii spillekonsol med balance board og 2 sæt controllers Gyngestativ med 3 gynger inkl. baby gynge Sandkasse med sandlegetøj til de små Ny lækker varmluft ovn i køkkenet Nyt stereo-anlæg Nyt og mere støjsvagt vandværk Nyt bord-bænke-sæt til børnene med parasol Nye familiespil

Kappeled Ny vaskemaskine. Terrasser og havemøbler i Kappeled er nymalede. Nyt og større Fladskærms-TV. Smedjebo Nye møbler og alt inventar i begge huse i Smedjebo. Nye Fladskærms-TV, DVD-afspillere, Stereo-anlæg og Brændeovne i begge huse. Styring og automatisering af varme og klima i begge huse.  Begge huse er nymalede. Nye havemøbler og bord/bænkesæt. Nye Weber-grille og bålsteder. Også et par dejlige frugttræer blev plantet. (Æbler, pærer og kirsebær) Smedjebo hus A Nyt tag på huset.  Nye badetempler med tyrkisk dampbad, musik, tropisk regn, håndbruser med valgfri massage, faste justerbare dyser til ryg- og lænde-massage. i begge nye badeværelser/velværelser. Smedjebo hus B Ny lækker terrasse til huset. ( i alt 3 dejlige terrasser ) Ny tørretumbler. (Alle hvidevarer er nu nye i begge huse i Smedjebo). Nyt badetempel i badeværelset med tyrkisk dampbad, musik, tropisk regn, håndbruser med valgfri massage, faste justerbare dyser til ryg- og lænde-massage. Når man først er gået i bad, er det faktisk ikke helt let at komme ud igen, pga. nydelsen og velværet.

2007 Kappeled Nyt TV med DVD. Nyt Stereo-anlæg igen igen. Ny Videomaskine. Digitalmodtager til TV - der kan nu ses lidt flere svenske kanaler på TVet. Fjernstyring af varmen i hytten - så er der altid dejligt varmt når man ankommer.

2006 Nyt tag på den gode gamle garage. Nye madrasser i alle 10 senge. DVD afspiller til stuen. Microovn. Kaffemaskine. Et par nye film til samlingen.

2005 Køleskab og fryser. Stereo anlæg. TV til stuen . Video til stuen.  Gl. TV fra stue er sat ind på et værelse til at se video, eller spille på sin medbragte Playstation. ( Det er jo ikke sikkert, at alle i stuen lever sig lige meget ind i den elektroniske verden ) Stor udvidet træterrasse til hytten. 10 nye havestole i teaktræ + 2 nye haveborde, så der er god plads til alle. Ny stor Weber Kuglegrill. Have-Parasol, og ikke at forglemme: Kæmpe "Mikado" til at spille med på græsset.

2004 Radiatorer på værelserne og i gangen.  DVD afspiller. Stereo anlæg.  Glaskeramisk komfur med varmluftovn. Vaskemaskine. Tæpper & Lamper i stue og køkken. Bestik og service til 12 pers. 1 sæt gode køkkenknive. 8 polstrede spisebordstole. Sofabord. 3 Lampeborde. 4 lækre læder hvilestole med fodskamler. Pejs/brændeovn med stor hyggelig glasrude.   2 nye toiletter og håndvaske. Lofter og gulve i stue, køkken og på toilet. Alle øvrige gulve afhøvlet. Hytten malet. Nyt tag på hytten, og sidst men ikke mindst : Kubb ( Vikingespillet ) til haven.

2003 Vandværk. Mikroovn. Elkedel. Trip Trap Stol. 10 dyner & 10 hovedpuder. Nye underholdende spil : bl.a. puslespil, Backgammon, PBX - et spild af millioner ( Peter Brixtofte spillet ).

2002 Hjørne sofa.  Opvaskemaskine.  Radiatorer i stuen og på badeværelset.  Stereo anlæg.  Farve TV og Video. Kugle grill.  Alle bygninger malet udvendigt.

2001 Vandvarmer.  Køkken bordplader.  Gryder, Glas & Service. "Viking komfur" til bålet. Havemøbler.  Gelænder om terrassen.

2000 Håndvask og armatur på badeværelse.  Emhætte i køkken. Have grill.  Div. Spil.